0

سئو چیست ؟ بهینه سازی موتور های جستجو

سئو چیست
بازدید 217
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سئو (SEO) چیست ؟

واژه  SEO  مخفف  Search Engine Optimization  (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) است .  یعنی به کمک تکنیک های سئو می توانیم رتبه سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو (که مهم تر از همه Google می باشد ) ارتقا دهیم و به لینک های ابتدایی صفحه نتایج برسیم.

در اینترنت همه چیز از یک جستجو آغاز می شود . بر اساس آمار موجود به طور میانگین در هر ثانیه 40000 جست و جو فقط توسط گوگل انجام می شود. یعنی در هر روز 3.5 میلیارد و در سال 1.2 تریلیون بار در تمام دنیا جستجو توسط گوگل انجام میشود .

سئو علاوه بر جذب بازدید کنندگان ، ناخود اگاه اعتماد کاربر را نیز جذب میکند . چرا که کاربران اینترنت به نتایج موتور های جستجو مانند گوگل و یاهو اعتماد دارند .

برای اینکه ذهنیت دقیق تری نسبت به دانش سئو داشته باشید باید بدانید که موتور های جستجو ، بیش از 200 پارامتر و ملاک را برای بررسی و انتخاب بهترین سایت ها و نمایش آنها در نتایج جستجو مورد استفاده قرار می دهند.

به عنوان مثال : کیفیت محتوا ، سئوی تصاویر ، بک لینک ها ، سرعت سایت و … توسط ربات های موتور های جستجو بررسی میشوند و در نهایت امتیازی برای آن صفحه در نظر گرفته می شود ، هر چه این امتیاز یا رنک بیشتر باشد جایگاه سایت در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود.

تاریخچه سئو :

زمانی را به خاطر داریم که جنگ بر سر کلمات کلیدی و ارتقاء Page Rank در گوگل بود . به لطف پیج رنک معنای واقعی تازه در اینترنت احساس می شد . پیج رنک رتبه و امتیازی بود که گوگل از 1 تا 10 به وبسایت ها و وبلاگ ها اختصاص می داد . هرچه این عدد به 10 نزدیک تر بود نشان از آمار بالا و سئوی فوق العاده آن سایت بود .

اگر از قدیمی های وب بپرسید پیج رنکتان چند بود و دیدید کسی با افتخار گفت 3، تعجب نکنید! پیج رنک 3 گرفتن شاهکار بود، حتی خیلی ها در گرفتن 1 درمانده بودند ، بزرگترین سایت های ایران به سختی به 4 و تعداد انگشت شماری به 5 می رسیدند .

سئوی نسل جدید و حضور الگوریتم های هوشمند مانند پاندا و پنگوئن باعث شد تا دنیای سئو تجربه ی جدیدی را آغاز کند .

 

seo

انواع  سئو :

  • سئوی داخلی (On Page Seo) :

به مجموعه آیتم هایی گفته می شود که تحت کنترل مدیر سایت است و در داخل خود سایت باید انجام شود .

به عنوان مثال بهینه سازی تصاویر، ایجاد ساختار لینک ها، لینک سازی داخلی و دیگر موارد که آن ها را مطرح و چگونگی استفاده از آن را بیان خواهیم کرد .

در خلاصه سئوی داخلی به کیفیت محتوا و خود سایت مربوط می شود و هر چقدر روی آن تمرکز کنید سایتتان از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود .

  • سئوی خارجی (Off Page Seo) :

سئو خارجی به فعالیت های خارج از سایت مربوط می شود و در آن قدرت برند حرف اول را می زند .

میزان فعالیتتان در شبکه های اجتماعی و تعداد لینک هایی که از دیگر سایت ها به سایتتان منتهی می شود ، از جمله اقدامات مهمی است که در سئوی خارجی مطرح است .

انواع روش های سئو :

  • کلاه سفید :

همان طور که از نامش پیداست ، هدف در سئوی کلاه سفید رشد اصولی منطبق بر قوانین موتور های جستجو است .   این استراتژی باعث جذب بازدید دائمی می شود .

  • کلاه سیاه :

در این روش فرد با آگاهی از قوانین موتور های جستجو از آن ها سوءاستفاده میکند تا با سرعت هرچه تمام تر و هر چند موقتی به جایگاه نخست در نتایج جستجو دست یابد .

  • کلاه خاکستری :

این تکنیک مجموعه ای از روش های کلاه سفید و کلاه سیاه می باشد ، در این روش بیشتر از کلاه سفید استفاده می شود .

سخن آخر :

خب امیدوارم این مطلب شما را با سئو اشنا کرده باشد و اینکه علم سئو بزرگتر از این حرفاست و نیازمند تلاش زیاد برای یادگیری می باشد .

 

برای مطالب بیشتر میتوانید به سایت ویکی پدیا در لینک زیر مراجعه کنید !

ویکی پدیا

(انتشار مقاله توسط فروشگاه اینترنتی اهوراشاپ)

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید